Healthy

Здравословен шоколадов фъдж

В моят дом има нов любим десерт! И е здравословен! И шоколадов! Да! Здравословно и шоколадово в един десерт. И е възможно…и е божествено вкусно.

Десертът реших да приготвя за един приятел, който трябваше да ми идва на гости. Всяка година по това време се виждаме и имам пред себе си голямо предизвикателство – десерта трябваше да е постен. За негово огромно съжаление плановете се промениха и ще трябва да дойде след ден. А до тогава? Аз ще си хапвам сладък, шоколадов десерт и ще се надявам да има с какво да го почерпя.

Продукти:

  • за блата: 

150 гр накиснати ядки (аз използвах микс от лешници и бадеми)

10 бр фурми

1 с.л какао

  • за крема:

2 бр. големи банана

3 с.л тахан (аз използвах сусамов тахан)

2 с.л какао

3 с.л разтопено кокосово масло

Приготвяне:

Първо приготвих блата, като блендирах всички продукти. Хубаво е ядките да са накиснати във вода от предната вечер. Ако сместа стане много суха може да се добавят няколко капки течност. Аз използвах мн малко вода за да може блендера ми да смели всичко. Изсипах сместа във форма с размери 20х20 см, предварително застлана с хартия за печене. Поставих продуктите за крема в блендера. Процедурата с блендирането е ясна 🙂 (Ако прецените, че крема не е достатъчно гъст, може да добавите 1 с.л чия. Така ще имате гъст и хрупкав крем.) Изсипах го върху блата и оставих десерта във фризера. Преди сервиране трябва да постои на топло за да отпусне.


Черпя Ви с парче шоколадова наслада, за един по-вкусен ден!

Leave a Reply

