Healthy

Пухкав кекс с череши

Днес ми се искаше да се поглезя със следобедна закуска. Реших да си приготвя кекс. Кексовете не са ми любимият десерт, но се предпочитат в нас. Този обаче е различен и съм сигурна, че ще го приготвя още безброй пъти. Освен това е ниско калоричен! Вече ви спечелих, нали?

Продукти:

2 бр яйца

100 гр пълнозърнесто брашно

25 гр брашно от лимец

25 бр брашно от бадеми

100 гр кисело мляко

15-20 бр сушени череши

30 гр меласа *

50 мл вода

1 ч.л ( 5гр ) сода бикарбонат

няколко капки есенция ром

Приготвяне:

Накиснете сушените череши в 50 мл вода заедно с есенцията ром, поне час предварително. Ако имате възможност от предния ден. 

Белтъците се отделят от жълтъците и се оставят настрана. В дълбока купа при жълтъците се добавят брашната и меласата. В друг съд сложете киселото мляко заедно със содата и оставете за няколко минути да шупне, след което добавете при останалите продукти. Разбъркайте. Разбийте белтъците на пяна и добавяйте на части към сместа. Накрая изсипете 50 мл течност (аз използвах водата, в която накиснах черешите). Разбъркайте до получаване на еднородна смес, добавете черешите и изсипете във форма за кекс. Аз не добавих мазнина в сместа за кекс. Формата ми е силиконова и също нямаше нужда, но по ваша преценка намазнете вашата. Печете в предварително загрята на 180° фурна.

* Използвах само 30 гр меласа. Количеството за мен е достатъчно, но не се получи много сладък десерт. Затова предлагам да добавите още меласа или желан от вас подсладител.

Това са приблизително хранителните стойности в целият кекс:


А аз грабвам две големи, сочни и пухкави парчета и отивам на любимо място – залата!

Прекрасен ден 💝

Leave a Reply

