Солени ястия · Healthy

Милинки с тиква

От известно време в интернет пространството се въртят рецепти за хляб с тиква. Допадна ми идеята, още повече, че аз съм почитател на тиквата. Реших обаче да направя своя интерпретация и така ми хрумна идеята за милинки. Обещавам, че феновете на здравословното хранене ще се влюбят в тях. 

Продукти:

200 гр пълнозърнесто брашно 

100 гр брашно от лимец

15 гр печена тиква

100 мл прясно мляко

4 гр прясна мая

1 с.л мазнина

1 ч.л захар

сол на вкус

1 жълтък

20 гр извара

Приготвяне:

Прясното мляко се затопля и към него се добавят маята, захарта и 2-3 с.л от брашното. Оставя се на топло място докато сместа започне да “бълбука”. В голяма купа добавете брашната, солта, намачката тиква и олиото. Направете кладенче в средата и изсипете втасалата смес с прясното мляко. Забъркайте до получаването на лепкаво тесто. Извадете го и започнете да месите, като добавяте по малко от брашната ако е необходимо. Моята смес пое още около 20-30 гр. След като получите еластично тесто върнете в купа, намажете с мазнина и покрийте с фолио. Оставете на топло място, докато удвои обема си. При мен процеса отне около час и 1/2. 

Когато сместа беше удвоила обема си, реших да направя малки топчета. За целта избрах да използвам везна. Не защото правенето на еднакви по големина топчета е трудно, но моите винаги имат такава огромна разлика, че на моменти се замислям дали е мое дело. За да си спестя разочарованието от външния им вид,  реших, че използването на кантара е идеален за случая. Трудоемко е, но си струваше. За мен също е важно да знам и какви хранителни стойности приемам, а така по-лесно бих ги сметнала.

Затова запретнах ръкави и започнах да правя топчета по 3 гр всяко. При мен се получиха 18 бр. Наредете ги в намазнена тавичка с малко място помежду им. Направите в средата дупка с пръст и сложите по 1 гр извара 🙂 Дали промени хранителните си качества не знам, но визуалните със сигурност! Разбийте жълтъка, намажете отгоре и оставете още 30 мин – 1 час на топло място. Загрейте фурната на 180° и печете до готовност.

Аз импровизирах с брашната, опитайте и вие! 


Следващия път бих пробвала да направя хляб, но днес ви пожелавам вкусен ден!

❤, 

И.

Leave a comment