Солени ястия · Healthy

Здравословни питки

И друг път съм правила и споделяла рецепти за питки. Като всяко нещо, което излиза от кухнята ми, независимо колко божествено вкусно е, винаги искам да опитам и други рецепти. Тази рецепта ми харесва, защото отделих 10 мин за приготвянето на тестото. Без никакви уреди! Използвах любимата си шпатула и ръце.

Продукти за 7 бр питки: 

2 бр яйца, малки

10 гр кокосово масло

150 гр кисело мялко

350-400 гр брашно* (използвах 100 гр лимец/ 300 гр пълнозърнесто брашно)

5 гр бакпулвер

щипка сол

бял и черен сусам за поръсване

Приготвяне:

Яйцата се разбиват в дълбока купа и се отделя лъжица от тях. Добавете киселото мляко, бакпулвера и разтопеното масло. Разбъркайте. Изсипвайте брашното на части. Искаше ми се да иползвам повече брашно от лимец, но това се оказа единственото количество, с което разполагам. Експерементирайте, рецептата носи на различни брашна. *Започнете с 300 гр брашно. Трябва да се получи тесто, което не лепне. Количеството зависи от броя яйца и вида брашно, което сте избрали. Когато замесите гладко тесто, покрийте с кърпа и го оставете да почине около час. Моето тесто разделих на 7 равни по грамаж топки (78 гр.), намазах с отделеното яйце, поръсих със сусам и ги сложих в предварително загрята фурна на 180°. 


Вкусен ден!

❤,

И.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s