Пътуване

Пътеводител към Италия 🇲🇽

Най-накрая успях да завърша първият, от четирите предвидени поста за Италия 🇲🇽 

Искам още в началото да уточня, че никой не е длъжен да чете, спазва или следва моя пътеводител. Това са лични наблюдения и размисли върху нещата, които са се случили на мен и моето семейство. Неща, за които ако знаех на мен щяха да са ми от полза…

Когато хванах картата на Италия и пътеводителя на Нешънъл Джиографик нямах идея в какво ще се забъркам. Това не е първата екскурзия, която организирам, но е първата, която отнема толкова време, посещения на различни места, забележителности и исторически обекти. Ако бяхме без дете със сигурност нещата щяха да са много по-различни. Но не сме! Ние се спряхме на апартаменти под наем, заради удобството и цената. Първият проблем, с който се сблъскахме беше не до там пълното описание на апартаменти, къща и кола, които бяхме наели, през букинга. И все още не мога да повярвам, че бяха направили елементарни пропуски, като да отбележат, че на някои места се плаща само кеш, а на други се изисква кредитна карта. Безплатния паркинг, който се предлага в повечето случаи е на улицата – пред входа, ако има място. Затова задължително маркирайте кредитна карта, като едно от най-важните неща, които трябва да вземете. Подгответе повече пари и за депозити. Отворете Google maps и огледайте внимателно местоположението, на което сте се спрели. Освен това задължително се свържете предварително с агенциите/собствениците, от които ще наемете апартамент и/или кола. Направихме една грешка, която ни коства 2 часа, нерви и разправии още на летището в Италия. Кой може да предположи, че кола, която се отдава под наем на летище ще се намира на съвсем различно място. Лично аз следващият път бих направила уточнение за местоположението на колата, а не на агенцията, от която съм я наела. Въоръжете се с търпение! Много търпение. Тук идва и моето разочарование – голяма част от италиянците, с които имах сблъсък бяха изключително нелюбезни. Освен това според мен никак не обичат туристи. Легендите за романтичните италиянци, мачовците, джентълмените за мен са само митове. Съжалявам ако съм в грешка, но оставиха такова впечатление в мен. Научете няколко думи на италиански, обичат да им говорите на техния език. Аз не го направих и определено не получих отношение…но за това друг път. За другия път обаче бих го научила за да мога да съм сигурна, че ме разбират, когато нещо не ми харесва 🙂 Стегнете багажа с най-необходимите дрехи и задължително една красива рокля. Представа си нямате колко пъти ми е увисвало ченето, когато около мен минава някоя по-възрастна италианка. Изглеждат страхотно, модерно и стилно. За аромата няма да говоря. Няма как това да не накара една жена с къси панталонки и маратонки да не поиска да изглежда по-добре. Това е по-добрият вариянт пред обиколка на молове в Италия. Повярвайте! Подгответе се психически и за големите тол такси и скъпите паркинги. Не искам да смятам, но съм сигурна, че за този период сме дали над 500 лв. Хубаво е ако си организирате екскурзия на места с тол такси (такси, които се събират за използване на магистралите) да проверите за дневни или седмични карти. Аз лично се сетих за това твърде късно. Да, имат и пътища, които обикалят  магистралите, но все пак. Относно паркингите…безумно е да даваш по 20 лв (грубо) в някое туристическо селце. И това е без таксата от 3, 5 или 10 евро за вход в някой туристически обект. Тук на помощ пак може да ви послужи мапса, огледайте за възможност за безплатен паркинг или такъв с монетки. Не казвам, че е евтин вариант, но е в пъти по-добре 🙂

Независимо къде и кога отивате проверете дали ви е активиран роуминга. Да, знам за новия закон, който влезе още на 16.06 в сила, но роуминга е услуга, която трябва да се активира на място в офис или чрез смс. Тъпо нали? Не, че ми тежеше да съм откъсната от света, но все пак…

Ако обмисляте използване на басейн имайте едно на ум – заради чистотата и хигирната изискват използването на шапки за плуване. В момента, в който го разбрах лично ми идваше да разкъсам агента, все пак в 17 ч на място, на което стъпваш за първи път е трудно да обесниш на ревящо дете защо не може да влезе в басейна, нали? Не, че е длъжен да ми купи, но най-малко можеше да ни предупредят. Абе общо взето трябва да им вадиш думите насила от устата. 

Хапчета и слънцезащитен крем! Хубаво е да сте подготвени с аптечка от първа необходимост. Освен това, препоръчвам да си направите преди да тръгнете здравни застраховки. Цената им не е толкова висока, но биха ви свършили чудесна работа, ако ви потрябва медицинка помощ. Особенно ако сте с дете/деца. Тук слънцето не прощава. Преди години, когато живеех в Русе, бях свикнала на подобни жеги. Припомних си, колко ми липсват слънчевите русенски лъчи 🙂 Затова преди излизане намажете се с крем и го вземете със себе си.  Проверете авиокомпанията, с която летите какво позволява да носите в ръчния и в регистрирания багаж. Условията за всяка авиокомпания са различни. Аз естествено си носех храната и аптечката в ръчния багаж. Очаквах да ме накарат да ги изхърлям, но освен странни погледи, друго не получих 🙂

Вземете настроението, затегнете коланите, абстрахирайте се от лошите мисли и не насладете на прекрасната Италия! 

Leave a Reply

